Vardagen kom snabbt

Efter en fantastiskt härlig vecka i fjällen blev det vardag, en intentiv sådan väldigt snabbt. Även denna vecka passerade i racerfart. Började måndagmorgonen med punkterad cykel och osams med maken men sedan blev det stadigt bättre. Både årsmöte på dagis och styrgruppsmöte på jobbet avlöpte väl. Efter årsmötet gick jag och bästa kompisen K ut och drack vin. Det var otroligt länge sedan sist och väldigt trevligt. Det är häftigt att har en vänskap som går så långt tillbaka. Efter några minuter flyter samtalet helt utan barriärer.

Helgen har kännetecknats av födelsedagar. I går fyllde Ks dotter, tillika vår guddotter 5 och hade kalas i simahallen. Storkillarna och jag var där, badade med resten av dagisets storbarnsavdelning och några andra barn och föräldrar i bekantskapskretsen. Sönerna var nöjda med badande och korv, glass och godis som bjöds efteråt. Jag var nöjd, eftersom det var så mysigt att bada med killarna, något som nästan bara maken gjort förut, och för att jag faktiskt hann prata lite grand med några andra trevliga föräldrar och med födelsedagsbarnets morföräldrar som varit mina extra föräldrar under uppväxten.

Igår kväll firade vi makens syster som fyller 30 idag. Hon kom från Oskarshamn mitt på dagen och åkte vidare till Uppsala i morse. I går lagade vi god trerätters och satt och pratade. I morse var hela familjen uppe och sjöng. Slutligen har vi i eftermiddag varit på tårtkalas hos en jobbarkompis till mig som fyller år i veckan. 6 grabbar, vår minsting inkluderad lekte glatt på golvet och vi vuxna kunde  fixa och prata lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback