Arbetstid

God morgon!

Andra morgonen på nya jobbet och det känns bra men jag är trött och jag undrar lite vad jag gett mig in på arbetstidsmässigt. Idag är jag här tidigt, strax efter sju, för att lägga lite tid på flexen trots att jag måste gå strax efter fyra. Från mitt gamla jobb är jag ju van att styra helt själv och efter kundens behov. Jag har därmed jobbat mycket i perioder och mindre när jag inte haft något uppdrag. I slutänden har det nog jämnat ut sig ganska bra. Nu ska jag lära mig att leva med stämpelklocka. Har inte riktigt fattat hur det fungerar när man är på tjänsteresa eller någon gång jobbar hemma. Min totala känsla är dock att arbetstidsmässigt och styrningsmässigt just när det gäller tid, också nu med tanke på längre restider, har jag gjort ett nedköp. Som tur är ligger alla andra faktorer på plussidan och där hamnar faktiskt även restiden eftersom jag får 40 min om dagen för mig själv med tid för att läsa en massa som jag inte hunnit med tidigare. De 40 min som jag inte reste förut ägnades ju knappast åt att läsa böcker utan snarare åt att plocka, plocka, plocka eller diverser andra måsten.

Det som oroar mig lite grand är hur hela livspusslet ska gå ihop men det får visa sig. Nu ska jag köra på detta ett tag och med en positiv attityd! Det kommer säkert att bli jättebra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback