Hemmadag

Njuter av en hemmadag i solen Maken har kongress med jobbet så jag fick ta tillfälligt föräldraledigt ett par dagar. Igår hade min mamma yngste sonen hela dagen och de två stora hämtades av morfar på eftermiddagen. Maken kom hem 23 igår och åkte igen 06:30  i morse. Jag cyklade(!) till dagis med alla tre barnen och det gick riktigt bra. Det kände bra att få bekräftat att det fungerar till minstingens dagisstart om en månad. Att vi kan cykla med alla tre underlättar logistiken enormt - det känns rätt häftigt att det går! Yngste sonen och jag cyklade hem igen, åt frukost, rensade lite ogräs och tog en promenad till affären. Nu sover han gott och jag ska försöka jobba en liten stund.

Det var härligt att se killarna igår när jag kom för att hämta dem. Alla tre på gott humör. Yngste sonen försökte sig på att hantera de stora killarnas batteridrivna leksaksmotorcykel som de har hos morfar och mormor. Han begrep hur man skulle gasa men är förstås inte riktigt mogen att styra.... Andra hyss eller utvecklingssteg eller vad man nu väljer att kalla det är att han har lärt sig hitta flingorna i ett underskåp i köket och promenerar glatt dit för att plocka havreringar ur paketet och snaska på....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback