Långhelg

Det känns så skönt att trots att en dag gått, ha tre lediga kvar framför sig och lite tur är det också för jag blir emellanåt ganska frustrerad över allt jag inte hinner med. Jag vet att jag borde dra ned på ambitionerna med tre barn men det är svårt. Det känns som att jag aldrig hinner till projekten för att rutinerna tar så mycket tid.... I dag har i alla fall varit en bra dag. Vaknade kl 06 eller rättare sagt blev väckt av minstingen som jag delade säng med. Vi gick upp framåt halv sju och röjde på nedervåningen och tog ett varv i tvättstugan. Väl uppe hade de andra vaknat och det blev en liten pratstund i sängen medan barnen lekte runt omkring oss. Maken gjorde French toast till frukost vilket hela familjen uppskattar. Med fruktsallad och nybryggt kaffe blev det en härlig frukost. För att maken skulle få lugn och ro med sitt kakla källaren projekt tog jag alla barnen med på shoppingrunda. Vi handlade div grejor på Biltema och tog en tur till Ikea där det också blev några inköp samt fika och lek. Efter lunch bakade jag en rabarberpaj och framåt tre kom goda vännerna med sonen som är två timmar äldre än våra stora och de leker så bra med varandra! Skönt att umgås med dem också - det är hemskt okomplicerat. Vi tar varandra och varandras liv precis som det är. Det var extra roligt idag för vi hann att prata ordentligt - med fyra barn och ett femte på väg (de) så är det inte alltid man hinner det. De gick hem efter fläskfilégrytan och nu har jag lagt barnen och röjt medan maken klinkrat vidare i källaren. Nu tror jag alla barnen sover och jag ska ned i tvättstugan en stund innan jag däckar framför tv:n.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback