Jag har sett häggen blomma

Det där med "mellan Hägg och Syren"  känns ofta lite överreklammerat -oftast kommer allt på en gång med bara några dagars mellanrum, men i år har jag ännu inte sett några blommande syrener i alla fall och de får gärna vänta så jag hinner njuta. Men jag har sett och inte minst doftat Häggen. Varje år försöker jag ta vägen förbi simhallen här i stan åtminstone en gång. Där står Häggbuskarna på rad och de doftar underbart i några  få dagar och sedan blir det ett vackert vitt snöfall. Denna vecka har jag faktiskt lyckats cykla förbi de där häggsnåren ett par tre gånger. Dessutom tog jag en joggingtur  i går kväll och såg ännu mer blommande hägg. Jag njuter...

Jag tycker annars att det där är lite svårt för samtidigt som allt är så vackert och underbart så går det så fort och allt som blommar dör.... På bara några dagar så är det över det som är det vackraste på hela året. Nej, jag är ingen vårdeppis men jag får verkligen arbeta på att var i nuet, njuta och inte tänka på vad som händer sedan.

Igår tillbringade vi en stor del av dagen ute hela familjen - gräsmattan blev klippt, bilen tvättad och vaxad, blommor planterade och rabbater rensade och grävda. Alla tre killarna och jag gjorde en tur till den stora Blommarknaden. Där var vi inte ensamna.... men själv tyckte jag att det gick ganska bra trots allt folk. Vi kom hem med frön och diverse blommor att sätta i utekrukorna.Synd bara att det var en otrevlig tant som stod i kön bredvid men som tur var kompenerades detta av den trevliga damen bakom mig i vår kö....

Idag väntar vårfest i kyrkan där vi brukar gå på barnverksamhet, mera pyssel ute och kanske en husvisning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback