Omtumlande dag igår

Det började med att jag glömde telefonen när jag alldeles för tidigt åkte ut till flygplatsen för att åka till Köpenhamn över dagen. Ingen stor sak egentligen men igår hade den nog behövts.

Framåt lunch kom beskedet att en av barnens dagisfröknar avlidit i cancer. Det var inget oväntat besked - jag hade kvällen innan pratat med hennes syster som berättade att det inte var långt kvar. Men lika fullt är det omtumlande. Som ordförande i föräldrakooperativet hade jag normalt fått ta bollen att prata med personalen och informera föräldrarna men det var ju ingen som fick tag på mig pga telefonen. Alltså fick K, sekreterare i föreningen och min bästa vän göra jobbet istället så jag fick hennes mail som gått ut till alla. Hon hade även startat telefonkedja till de föräldrar där barnen är så stora att de kommer ihåg fröken som hade hunnit vara sjuk i 1, 5 år med en kort tillbakaperiod i höstas. K var den första jag ringde när jag vid 21:30 tiden anlände hem och rensade telefonen.

Dagens mest omtumlande händelse var dock det min chef berättade på vägen hem. Det är stora omorganisationer pågång och nu börjar det komma besked om hur framtiden kommer att se ut och dessvärre ser de inte riktigt ut som vi hade hoppats. Några av de förslagen som ligger just nu är riktigt dåliga men chansen att påverka finns dessbättre ännu.

Idag har jag haft möte i stan och suttit hemma och jobbat -huvudet upp och fötterna ned fortfarande och det var riktigt skönt med en reflextions- och komma ikapp dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback