En ganska vanlig helg

som som vanligt gått alldels för fort. Tränat har jag inte, hunnit beta av så värst mycket från projektlistan har jag inte men ganska trevligt och vilsamt har det varit. Vad gör då familjen G en vanlig helg i februari? Fredagen var ju delvis vabdag så vi började med att samla hela familjen på eftermiddagsfika hos morfar och mormor. D och J cyklade hem medan jag tog övriga söner i bilen. Barnen åt mat, jag handlade. Efter nattning lagade jag kyckling till J och mig som avnjöts med gott vin. Somnade så småningom framför TV:n. På lördagen var jag och D på stan och uträttade diverse ärenden samt fikade. J tog de båda andra till den närbelägna skogen samt fixade lite hemma. Eftermiddagen tillbringades hos kompisar på landet. På kvällen vuxenmiddag framför TV:n ihop med stora sönerna som för första gången såg Melodifestivalen. I dag, söndag hade vi en lugn morgon med lång frukost. Jag tvättade och plockade lite medan J spelade spel med sönerna. Sen var vi nyttiga ute en stund, tvättade bil, skruvade på bil och plockade i trädgården. Efter lunch, kalas för D och J, tennis för maken och Astrid Lindgren konsert för mig och N. Återsamling i hemmet till fläskfilégryta kl. 18. TV för yngsta sonen, spel för de andra två, stryktvätt och sen genomgång av byggbeskrivningen inför det eventuella ombygget. Nu kvällsthe och sedan sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback