Äventyrlig onsdag

Igår blev en ganska äventyrlig dag eller kväll Maken var på väg till Lyon (trodde vi då) Jhade råkat få in ett pappersflygplan i ögat när han lekte hemma hos morfar och mormor på eftermiddagen och var irriterad och öm i ögat, dock inget farligt trodde vi. Barnen kom hem med morfar och mormor strax efter mig vid 17:30 tiden Då hade vi presentöppning, tog hand om blommor osv samtidigt som jag med en hand försökte fixa middag åt barnen och med en annan (vilken då? ) försökte fixa fika till mina bokklubbsgäster som skulle komma kl. 18. Mitt i alltihop trillade Noah och började blöda näsblod - inget dramatiskt i sig men det kräver ju en insats.... Nåväl bokklubbstjejerna kom, vi pratade, fikade och hade trevligt. Killarna tittade på film och kom ned och bad om macka med jämna mellanrum. När tjejerna precis skulle gå upptäckte jag att Jakob hade, vad jag trodde var, en rejäl blodutgjutning i ögat. Jag bad H som är barnläkare titta på det och hon tyckte jag skulle försöka komma i kontakt med ögon. Eftersom Jonas inte är hemma var det ju bara att göra det som man ska göra - ringa jourcentralen som efter en stunds väntan kopplade mig till ögon. Fick rådet att komma in innan läkaren som var jour gick hem. Nu var kl ung 20:30. Det är i det läget man är väldigt väldigt tacksam för sina föräldrar! De kom och nattade D och N och J och jag for iväg till Ögon. Han var vid gott mod ! Fick omedelbart komma till BP(som är gift med en kollega till Jonas) När hon tittade närmare i ögonapparaten upptäckte hon, att "blodet" i själva verket var 1/3 av de långa vackra ögonfransarna som satt sig fast rakt över ögat. Det var lite trixigt att peta ut dem och jag är glad att jag inte sett vad det var själv för jag inser hur svårt det skulle ha varit för mig att få göra det själv och jag hade knappast fått komma till en läkare om vi förstått vad det var.... Slutet gott - vi var hemma igen efter 30 minuter! Då ringde J och berättade att han fortfarande inte lyft från Arlanda pga tekniskt fel.... Det slutade senare på kvällen med 3 timmars väntetid för att bli ombokad och få hotell. Efter två timmars sömn kom han iväg via Amsterdam i morse....

Jag tror på en bättre dag för oss alla idag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback