Plocka, plocka, plocka

Tänk så mycket av livet som går åt till att plocka... Särskilt om man har stor familj kanske. Han man dessutom som jag en lite pedant ådra så är det lätt att föreställa sig hur livet ser ut. Grejor plockas upp  och ned i väskor, ytterklädde läggs i ordning för dagis, kläder åker ut och in i garderober efter väder, saker ska upp och ned från vinden, barnens leksaker ska upp på rummen, återvinningsskräpet ned i kassarna i källaren, disken in och ut ur maskinen för att inte tala om tvätten som ska i tvättkorgen, sortera, i maskinen, i tummlaren och upp på sträcket och så tillbaka in i garderoberna igen.... Och så alla tusen småsaker förstås som man inte riktigt vet hur de hamnat på det där stället där de inte borde vara... Just nu borde jag plocka in sonen Ns sorterade tvätt i hans rum eftersom han har somnat och jag kan smyga in och sen borde jag lägga i ordning alla barnens ytterkläder som ligger i en hög på bänken i hallen och sen skulle jag ju kunna börja plocka med packningen inför torsdagens resa för att se att allt går in i kabinväskan....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback