Rutiner

Efter en seg morgon, som började tidigt eftersom yngsta sonen vaknade ovanligt tidigt och var pigg var det skönt att traska in på jobbet, låta bli att tända lampan och ta den första koppen kaffe. Ska strax dra igång med dagens arbetsuppgifter ifrån en hög som bara tycks växa. Jag måste försöka komma nedåt i den nu!

Har två kvällar i rad sett ett intressant program om hur våra fria arbetstider som vi är så glada för, jag inte minst eftersom jag ser dem som en förutsättning för att få livet att gå ihop, kanske inte gör oss så fria trots allt. Vi blir aldrig riktigt lediga, ständigt uppkopplade med mobilen på och med datorn i knät framför TVn på kvällen. Vï måste sätta våra gränser själva och klarar inte alltid av det. Människan har ett behov av rutiner. Jag filosoferade över det när jag knallade ut till kaffeautomaten förut och kände att det var ganska mysigt att vara på jobbet... trots mörker, kyla och trötthet. Det var mycket intressant forskning som presenterades. Jag har inte riktigt sett på det på det sättet. Just nu tycker jag ändå att jag har det rätt så bra men det var oneklilgen tankeveckande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback