Söndagmorgon

Söndagmorgon och klockan är 8.... Jag har placerat yngsta sonen framför hans favoritlåda i köket och där sitter han och är ganska nöjd med slevar,kavlar och potatispressar. I natt hade vi värsta flyttkarusellen men alla fick sova hyfsat till slut. Yngsta sonen, som just börjat sova i eget rum, flyttades över till oss eftersom han kändes riktigt febervarm när han vaknade vid ett-tiden. Någon halvtimme senare vaknade en av storkillarna i panik med falsk krupp. Innan han lugnat sig var förstås alla barnen vakna och diskussionen om logistiken för resten av natten tog fart... Jag lade tillbaka minstingen i hand egen säng och han somnade om omedelbart så jag kunde lägga mig på madrassen hos den friska av de större killarna. Maken och sonen med krupp tog en kort promenad och lade sig sedan i stora sängen. Arrangemanget fungerade utmärkt till 06:30 då yngste sonen vaknade. Han är nog snart redo för en ny tupplur.... Känner själv av killarnas förkylning men hoppas kunna hålla det i schack. Hade mindre bra dag igår - kände av PMS och infektionen hela dagen men det blev lite bättre framåt kvällen. Jag kunde faktiskt ligga på divanen en stund medan lillsonen sov och maken tog de stora på promenad ner på stan. Det är lyx att hinna ligga på sängen och läsa en liten stund mitt på dagen. Ska kanske koka gröt nu, kanske väcka resten av familjen men lugnet är ganska härligt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback