Uppbokat

Just nu känns det som att jag vet vad jag ska (läs måste) göra varenda vaken minut av min tid. Det är roligt för det mesta men väldigt intensivt och jag hinner inte med riktigt. Mycket har det förstås med flytt och husförsäljning att göra men det är också allt nytt med barnens skola, nya kompisar, fler aktiviteter, fler saker att komma ihåg. Försöker effektivisera och förbereda så mycket det går och som tur är gillar jag ju den typen av plannering. I går blev det i alla fall en brandkårsutryckning. En av familjerna som bjuder på huset ville komma och titta igen och det fick de ju så klart men maken hade jour så jag fick släppa jobbet och åka hem och röja undan och städa som en galning i en timme. Grundstädningen var ju gjord sen visningen men på några dagar hinner det ändå åka fram saker - kök och badrum behövdes ses över, nya blommor in och gamla slängas, bädda sängar, röja kläder och leksaker, ta undan tvätt osv. Efter att de hade gått var jag ganska matt. Barnen kunde som tur var stanna kvar hos mina föräldrar, som alltid hämtar på onsdagar, en stund. Idag är maken ledig och ska vara vid nya huset och fixa. Själv ska jag dra igång jobbet nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback