Det man inte har i huvudet....

osv. skulle kunna vara en passande rubrik på den här dagen. I närheten av Nyköping, påväg hem från två dagars påskfirande i Uppsala, säger jag till mannen som packat i bilen:" Min dator kom väl med, va?" Datorn som åsyftas är min jobbdator och eftersom jag just nu jobbar hos kund finns ALLT på den datorn, och inte på någon jobbserver, dessutom ligger diverse anteckningsblock, lösenordsdosor, USB-minne och annat i den väskan. Har kort sagt väldigt svårt att få något jobb gjort utan den.... Maken låter tveksam vid min fråga, så vi kör in vid Nyköpingsbro och kollar - Ingen dator.... Ja, jag  borde kanske haft koll på min dator själv, men den stod vid andra grejor som skulle med så det föll mig inte in att dubbelkolla. Så vad gör man - inte vänder man med mer än halva sträckan körd och tre barn i bilen. Man ställer in sig på att ta tåget tur och retur Uppsala dagen därpå. Som tur är har jag en ganska envis man - medan jag rattade bilen hem mot Linköping och fortsatt påskfirande hos goda vänner, ringde mannen runt och återupptog diverse gamla kontakter med den gemensamma nämnaren att de kunde tänkas vara i Uppsala över påsken och ha vägarna förbi Linköping någon gång under helgen. Till slut fick han napp på ett ganska oväntat sätt. Genom att ringa till sitt jobb och fråga efter namn och nummer till en annan kollega från Uppsala fick han reda på att den som svarade i telefonen hade sin dotter hos en pojkvän i Uppsala och de två skulle köra till Norrköping i morgon. Ett sista telefonsamtal senare var det fixat. Svärföräldrarna promenerade över med datorn och en skopåse som det visade sig att vi också glömt och imorgonlunch anländer grejorna per Scanialastbil till Norrköping. Det är roligare att åka totalt 7 mil T/R Norrköping än att tillbringa påskdagen med SJ... Väl hos de goda vännerna fick vi höra att de ska till Stockholm över dagen i  morgon så i värsta fall hade svärföräldrarna kunnat åka till Stockholm och överlämnt grejorna till våra vänner som hade tagit hem dem....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback