Fördelar med att jobba hemma

- Nära till yngste sonen och manen
- riktigt kaffe
- utsikten genom fönstret - vacker vårdag just i dag
- möjligheten att ta en liten tupplur på lunchen....

..... vilket faktiskt var skälet till att jag jobbade hemma just idag. Sista nätterna har varit ganska stökiga med mindre sömn en vanligt, dessutom känner jag mig lätt förkyld. Jag har tagit större del på nätterna än vad jag normalt skulle göra med tanke på att jag jobbar men mannen är solist på stor konsert på fredag och kan i princip inte vara sjuk då. Så med tanke på att även han fått sin beskärda del av sönernas förkylning. Därför valde jag att jobba hemma idag - kunde då sova 1 timme längre på morgonen och dessutom vila en halvtimme på lunchen. Dessutom njöt jag av att ha min glada 9 mån guldklimp i närheten. Det var första gången jag jobbade hemma sedan vi skaffade bredband och trådlöst nätverk. Det är så fantastiskt smidigt. Ingen skillnad mot jobbet!

Har funderat en del på vad det är som gör att man berörs så starkt av andra människors öde som i fallet med lille Tille i Sundsvall. Varför berör ett barn och hans familj så starkt när det finns så många människor som lider. Gissar att det är att det kommer så nära och är så konkret. Även om man aldrig kan föreställa sig vad det handlar om så är det lättare att relatera till än svältande och lidande människor någon annan stans på jorden. Just i det här fallet tror jag också att det handlar om viljan att så öppet och naket berätta. Har svårt att släppa detta och är lite förvånad själv över hur oerhört berörd jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback