Gammalt och nytt tjejsnack

Några veckors Tjejsnack följer här:

Innan jag går hemifrån kollar jag att ....
att jag dragit ur sladdar och stängt av spis och tvättmaskin
2. Det spelar ingen roll hur jag än försöker, jag kan ändå inte ....
unna mig tid att sätta mig framför datorn och verkligen skriva
3. Jag äter för mycket ....
av det mesta men särskilt godis
4. Jag brukar alltid ....
läsa åtminstone några minuter när jag lagt mig
5. Jag har svårt att ....
hålla mig vaken både med TV, böcker och tidningar nu för tiden och det beror på att jag har svårt att lägga mig i tid.

1. Vilken är din favoritplats i din stad?
Trädgårdsföreningen (stadsparken), centrum och vårt bostadsområde
2. I ditt hemland?
Fjällen eller skärgården men det finns så mycket som är vackert och värt att uppleva om och om igen
3. I hemmet?
soffhörnet
4. I världen?
Rom, Provence
5. I fantasin?
I drömhuset som är stort med rätt antal sovrum (minst 5) stora sällskapsutrymmen och en lagom stor trädgård 

Rent hus:
1. Brukar du göra en grundlig vårstädning?
Nej oftast inte
2. Vem tvättar fönstren hemma hos dig?
Jag eller maken men förra året anlitade vi en firma och det gör vi nog om i år
3. Vad använder du för medel till golven?
Det vad varierar
Vad är det roligaste/tråkigaste hushållsarbetet
Matlagning/städning och den eviga tvätten

Just nu...
1. Är det något speciellt du längtar efter just nu?
Resan till Italien om några veckor. Att komma igång med jobbet i morgon
2. Hur är vädret hos dig just nu?
Förhållandevis mild vårkväll. Blandat med sol och regn under dagen. Blötsnöt i morse - april alltså...


3. Vilken hemsida kommer du att besöka härnäst?
Får se vad det blir i morgon för nu kopplar jag ned för dagen. 

4. Önskar du att du vore någon annanstans just nu?
Egentligen inte. 
Just nu...
5. Önskar du att du vore någon annan, isåfall, vem?
Är ganska nöjd med att var mig själv...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback