Mot Italien

Efter en intensiv arbetsdag som började kring 07:30 och slutade först frammåt 23 hemma så känns allting ganska lungt i dag. Det mesta är färdigpackat, fast oj vilken packning vi har. Är man 5 personer som ska åka till Norditalien i maj och inte vet riktigt vad vi ska göra eller hur vädret blir, så är det kanske så det måste vara. Kan tänka mig att en och annan tycker att vi är lite galna som ger oss iväg med tre så små barn men det känns mest kul och dessutom har vi ju god hjälp av svärföräldrarna och faster så jag tror verkligen att det kommer att blir semester!
Gårdagen då , ja det är konstigt vad oerhört effektiv man är när man måste. Klarade av diverse möten, aktiviteter som uppstod på grund av mötena samt en hel del annat. Det kommer säkert ändå att vara rörigt när jag kommer tillbaka men nu vet jag i alla fall vad jag har att utgå ifrån. Levde på en clementin och en Coca Cola under dagen... Det är möjligen fördelen med att ha varit magsjuk - jag var helt enkelt inte hungrig. Tog tåget 17:10 och rusade igenom två ärenden på stan - lite smink och ett par nya BH...Hemma vid sex, hjälptes åt med mat och välling till barnen och sen rusade jag till affären. Väl hemma hade faster kommit, vi lade barnen, lagade och åt middag, ringde ett par telefonsamtal och sen började stora packningsracet som avslutades vid 10-tiden. Då hade jag hunnit med att var frustrerad över försvunna Försäkringskassekort som jag trodde försvunnit i barnens lek men som dök upp i min plånbok, hör och häpna. Jag kunde inte ens skylla på någon annan... Avslutade dagen med några jobbmail som jag inte hunnit med... Phuu!

Men idag har det alltså varit lugnt. Ena sonen har gått omkring med sin ryggsäck hela morgonen och frågat när vi ska åka. Nu är de båda stora på stan med pappa och faster. Efter utlovat lördagsgodis var det inga svårigheter att få iväg dem. Lillen sover och jag ska hoppa in i duschen. Sen bär det snart av! Härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback