Tyst i huset

Vad göra Annapanna när hon är nästan ensam hemma, bara yngsta sonen är här också och han har sovit största delen av kvällen. Tja, man hade ju kunnat önska att hon legat på divanen, tagit det lugnt, sett en film eller läst en bok. Men inte, hon har farit runt som ett jehu- städat, tvättat och packat inför morgondagens Uppsala tripp, packat ur och i bilen, bakat bröd och kaka till påskaftonen och pratat lite i telefon mellan varven samt passat på att röja bland stora sönernas leksaker när de nu inte är hemma. Det är mer än vad Annapanna normalt hinner under alla vardagskvällar en vecka....

Det känns ganska bra men är samtidigt lite korkat - eftersom veckan varit så jobbig borde jag säkert tagit det lugnt i stället. Några av sakerna var jag tvungen att göra men rätt mycket hade jag kunnat skippa. Nu ska jag i alla fall slå mig ned framför TVn en stund och jag har suttit några minuter här och kollat igenom mina favoritsiter. Hoppas att lillemannen har en lugn natt och sover gott och gärna  många timmar i sträck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback