En lista

En lista lite på kul:

EN LISTA
1. Var hittade du den här listan?
Hos
Kicki
2. Var är dina föräldrar födda?
Båda i Valdemarsvik i Östergötland
3. Vad är det senaste du installerade på datorn
Oj, det minns jag inte
4. Vilken är din favoritrestaurang?
Har många, gillar att gå ut och äta.
5. När badade du i en pool senast?
I Röstånga i juli i år.
6. Har du varit med i någon skolpjäs?
Ja, många. Jag älskade att spela teater och skulle gärna vara med i någon amatöruppsättning framöver
7. Hur många barn vill du ha?
Har tre och är oftast ganska nöjd med det men ibland tycker jag att det vore mysigt med fyra. Känner mig inte helhjärtat riktigt färdig.
8. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Rap, riktigt hård hårdrock,
9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Nej.
10. Vad har du för TV-kanaler?
SVT 1, SVT 2, TV4, Barn/kunskapskanalen, SVT24
11. Har du åkt moped någon gång?
Ja.
12. Har du busringt någon gång?
Ja.
13. Har du fått felparkeringsböter?
Nej, men fortkörningsböter, tyvärr
14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Njae, jag tror inte det.
15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Belize och Guatemala i Mellanamerika
16. Har du en egen trädgård?
Ja. men för dåligt tålamod
17. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Är ingen stor serieälskare. Var mycket förtjust i Jan Bergelin ett tag men det börjar kännas tjatigt....
18. Kan du alla orden i nationalsången?
Absolut
19. Badkar eller duschkabin?
Två¨duschkabiner men jag önskar mig ett badkar, inte minst för barnens skull
20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Jag tror inte jag har sett någon...inte ens på TV 
21. Favoritpizza?
Gärna Calzone
22. Chips eller popcorn?
Chips fast köper sällan
23. Vilken färg på läppstift använder du?
Använder mest läppglans
24. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Nej.
25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej.
26. Apelsin- eller äppeljuice?
Apelsinjuice.
27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Min man på hans födelsedag förra veckan. Jag åt Cesarsallad, han anka (jag räknar inte lunchrestaurangen på jobbet....)
28. Favoritchoklad?
All mörk choklad
29. När röstade du senast?
Förra valet.
30. När åt du en hemodlad tomat sist?
I dag, från våra snälla grannnar
31. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Ja, om det räknas att vinna i grupp så har jag vunnit i orkesterspel
32. Är du bra på matlagning?
Hyfsad, tycker det är kul
33. Klarar du att tanka själv?
Ja.
34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Nej
35. Pepsi eller Coca Cola?
Både och
36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Ja, som turistbyråanställd
37. Vad var det senaste du handlade?
Skor till min yngste son på eftermiddagen idag
38. Har du kräkts offentligt?
Nej jag har klart mig!
39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Har hittat honom. Lite ekonomiskt oberoende vore inte fel men jag sätter inte likhetstecken mellan pengar och lycka
40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Ja, åtminstone vid första tillfället
41. Har du ringt något betalnummer?
Tror inte det
42. Kan man vara vän med sitt ex?
Ja, men det är ett teoretiskt svar. Har dåligt med erfarenheter.
43. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Oj, jag minns inte. Låg senast inne själv för yngste sonen och innan dess låg jag inne med en av de stora killarna som hade lunginflammation. Har varit förskonad från sjukdom i omgivningen
44. Hade du mycket hår som liten bebis?
Tror inte det
45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
"Hej, du har kommit till Anna Graf, jag kan inte ta ditt samtal just nu, men lämna ett meddelande så ringer jag upp så fort jag kan"
46. Vad har du i din väska?
Har just skaffat jätteväska för att få ned allt lätt - telefon, plånbok, almanacka 1-2 böcker, anteckningsbok, dagispost (ordf i föräldrakop.), jobbpapper, ob, hårborste, blöjor, nappar, nycklar...
47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Läser.
48. Vad är du tacksam för idag?
Att jag fått ha en fin dag hemma med mina barn och ffa med den yngste sonen som jag umgåtts med hela dagen. Jag har tagit två dagar mitt i makens föräldraledighet för att han tillfälligt behövde medverka vid en kongress.
(24 augusti)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback