Kruppnatt

Yngste sonen har under hela senaste veckan haft infektion med djup hosta, som började som falsk krupp för en vecka sedan. Nätterna har varit ganska oroliga och han har hostat slem fram på morgontimmarna. Det verkar sakta bli bättre nu... Alltså dags för stora killarna att drabbas.... Natten till igår vaknar ena tvillingkillen med andningsbesvär samtidigt som minstingen är vaken och hostar. Resultatet blir att jag och lillen blir kvar i dubbelsängen medan maken och kruppiga sonen sover sittande på madrassen i tvillinggrabbarnas rum.

Natten till idag hade jag önskat mig en tillgänglig videokamera. Lillen vaknar efter några timmars sömn. Maken, som idag på morgonen skulle hålla en stor föreläsning, går och lägger sig hos tvillingkillarna för att få sova. Några timmar senare när jag åter igen försöker få lillen att somna om, kommer maken bärandes på först den ena och sedan den andra tvillingen. Båda två med den rejäla skällhosta som är så typisk för krupp. Det är nu kameran borde ha varit med... Klockan är halv fyra på morgonen och där sitter vi alla fem i dubbelsängen - en hostande 7 mån bebis och två 3,5 åringar som har svårt att andas. Efter lite trixande får vi i de stora hostmedicin och maken och jag gör planer för återstoden av natten. Resultat - maken och stora killarna sittandes med massor av kuddar i dubbelsängen, jag och minstingen hamnar på madrassen i stora killarnas rum. Ett par timmar senare ringer väckarklockan hos den pigga familjen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback