Apelsiner

Det är verkligen apelsintider nu. Hos oss går de åt som smör i solsken. Till och med lilla N, 6 mån, äter med förtjusning. Han brukade få suga på en avbiten klyfta. Nu har han dock börjat suga för kraftigt så vi är rädda att han ska sätta i en apelsinbit i halsen så nu får vi nog börja mosa i matberedaren. Konsumtionen är i vilket fall som helst enorm. Synd att apelsiner är så tunga så att man inte orkar bära hem så många åt gången. Maken handlade en påse i onsdags, i torsdags handlade jag ytterligare en när jag veckohandlade, i söndags var det dags igen. Sönerna och jag fick ta en tur till jourbutiken för att fylla på lagret och igår när jag handlade så tyckte jag att det var lika bra att fylla på med en påse till. Nu hoppas jag att vi står oss till veckohandlingen i slutet på veckan...

I övrigt så har vi nu sett de fyra första avsnitten av "Comander in Chief" och jag är fast. Maken tycker att "Vita huset" som vi följt i flera år nu, är bättre och ännu så länge är jag beredd att hålla med honom. Det är ju lätt att jämföra eftersom serierna utspelas i samma miljö. Men jag tror definitivt att detta har potential att bli riktigt bra också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback