Det bästa av två världar

Det är verkligen mysigt att smyga upp i ottan, ,  efter att ha ammat och lämna make och bebis i sängen, duschar och bär sedan över de båda stora sönerna till vår säng i tur och ordning - alla somnar om och maken som slipper gå upp klockan sex är lycklig. Jag äter frukost i lugn och ro och läser tidningen noggrannare än vanligt  eftersom jag faktiskt är helt ensam vid frukostbordet. Borstar tänderna, packar i hop datorn och lunchlådan, pälsar på mig och tar fram cykeln. Anländer lätt blåfrusen till jobbet 10 minuter senare, tar en kopp kaffe med kollegorna, pratar om veckan som gått sen jag var där sist och gårdagskvällens teammöte med nya chefen.

Det känns rätt lagom att jobba en dag i veckan faktiskt - synd att det inte varar så länge och att det inte alltid kommer att vara såhär lugnt. Fast det ska bli jätteroligt att komma igång med projektet nästa vecka. Strax efter 8 ringer jag hem för att kolla en uppgift jag fått via mail och säga god morgon. Pratar med min ena treåring samt med minstingen (nåja, pratar och pratar....) Saknar dem lite men det känns verkligen som om jag får njuta det bästa av två världar just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback