Mangla lakan

Det är skönt att ha tid att göra sådant som annars måste ske på kvällarna, på dagtid. Snart är det slut med det dock. Då gäller ännu hårdare prioriteringar. I dag har jag t.ex. kört disk- och tvättmaskin samt strukit en hög med tvätt. Vår mangel är sönder så nu "slipper" jag mangla lakanen. Det är en sådan där grej som hängt med mig hemifrån att mangla lakanen det " ska " man göra. Och visst är det skönt att lägga sig i nymanglade lakan men så mycket sämre är det inte att lägga sig direkt i hårda nytvättade. Att laga mangeln står heller inte överst på "Att göra" listan så jag slipper nog även i fortsättningen och frågan är om det någonsinn är värt att prioritera egentligen.... Men jag stryker fortfarande örngott, kökshanddukar och smålakanen till barnens sängar....

Dags att plocka ur tvättmaskinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback