Tyst i huset

Det är så tyst i huset. Maken är och simmar med de två stora pojkarna och minstingen sover. Detta trots att jag bullrat med vindsluckan utanför sovrummet för att röja undan så mycket som möjligt efter gårdagens fixardag. Vi lånade ut alla barnen till morfar och mormor över dagen. Jag röjde i biblioteket - slängde, bytte pärmar, dammade, monterade ned spjälsäng. Nu är det lite mer ordning i våra pärmar - jag röjde under måttot att det är ingen ide att spara sådant som man ändå inte vet om att man har eftersom man inte kan hitta det i röran.... Maken ägnade sig åt mellandagarnas garderobsprojekt som nu börjar närma sig färdigt och monterade el i källaren som stått orört sen förra vinterns bastuprojekt... Ibland blir det mycket gjort på en gång. Barnen hade det bra - det var minstingens längsta frånvaro från oss - nästan 7 timmar blev det men han överlevde finfint på burkmat och gröt. Bra att veta inför nästa veckas jobbstart. Unnar mig nu lite avkoppling innan lunchlagningen tar vid och familjen dyker upp igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback