Vardagspyssel

Vardagsmorgon.... Tillbringar sista 20 minutrarna av sovtid på madrassen mellan stora killarnans sängar. Såhär dags på dagen är det enda sättet  att kanske få dem att sova en liten stund till... Hoppar in i duschen när klockan ringer. Stora killarna sätter sig vid TV:n. Hurra för morgonens riktiga höjdare - Billy, Evas Vinterplåster, Byggar Bob.... Jag klär på mig, fixar med killarnas ytterkläder (torkade innerskor ska i stövlarna, packa overaller och extra tröjor...), går ut i garaget och gör hela manövern med att flytta ut cykelkärra och cykel för att kunna backa ut bilen och sen in med allt det andra igen, och vi har ändå ett ganska stort garage.Parkerar bilen på gatan framför huset. In igen - gör leverpastejmackor som killarna äter framför TV:n. Minstingen har vaknat och tas om hand av maken som är färdig för jobbet. Hjälper grabbarna med kläder och tandborstning, plockar lite, klär på lillkillen medan storkillarna kollar klart Byggar Bob. De stänger själva av TV:n och kommer ner. På med jackor, stövlar, vantar, mössor och så ut i blåsten och halkan och in i bilen. Bilfärden till dagis är mysig om än ganska kort. D sitter gärna bak eftersom lilla N också sitter där så numera slipper vi bråket om vem som ska sitta fram respektive bak. Alla nöjda! Sedvanligt parkeringsstrul vid dagis så det blir stressigt eftersom jag parkerat så att jag blockerar flera andra bilar. Känner ett styng av dåligt samvete för att lämningen blir stressig. Lilla N och jag är hemma igen före 8. Efter avklädning går jag ned till tvättmaskinen som stått på över natten och konstaterar att paketet med tvättmedel halkat ned i en tvättkorg och det mesta av tvättmedlet har åkt ut. Det får vänta! Äter frukost och försöker hålla N på gott humör genom att plocka upp hans leksaker som ligger på golvet igen efter 10 sekunder, matar med smörgåsbitar. Själv ögnar jag tidningen. Plockar undan och går ned i källaren. Lillkillen är nöjd en stund medan jag städar, plockar och stryker. Hans tålamod tar slut innan stryktvätten så vi går upp på övervåningen, byter blöja och ammar. Han leker en liten stund medan jag bäddar och somnar sedan gott. Jag går ned - kaffet har varit färdigbryggt en stund och luktar gott! Sätter på datorn för att börja jobba och här är jag nu. Så kan det se ut en vanlig vardagmorgon i januari hemma hos familjen Graf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback