Melodifestivalen, jobb och en del annat

Det verkar som om jag mest får till helgrapporter nu för tiden. Håll till godo - här kommer ännu en. Arbetsveckan avslutades i torsdags med att jag fick ett intressant, lite oväntat jobberbjudande som jag nu grunnar på - rapporterar mer när jag grunnat klart och det eventuellt har gått i lås.

Denna helg tillbringades i Karlskrona eller närmare bestämt i Nättraby där systeryster bor. Det har väl knappast undgått någon att Melodifestivalen gick av stapeln där i lördags. Det var också en av anledningarna till vårt besök. Syster och jag bevistade genrepet i fredagskväll. Det var fantastiskt välordnat - allt flöt på. Vi konstaterade att visst det är häftigt att på plats uppleva hur det går till men det gör sig egentligen bättre på TV. Detta gäller särskilt ljudet som är helt anpassat för TV-tittare. Sångarna dränktes till stor del av musiken när man såg det live. Syrran och jag var ense om att Patrik Isaksson stod för kvällens bästa bidrag även om vi inte vill skicka det till Aten. Tyckte också att Jessica Andersson stod för det riktiga bottennappet - låten var väl ok men det förstördes av kläder, sminkning, dekor och korreografi som allt sammantaget förde tankarna till en porrfilm. Trist!

Helgen i övrigt var lugn - lördagen tillbringades mestadels utomhus -barnen fick sitt lystmäte av lek i snö. I går gjorde vi en utflykt till Karlskrona varmbadhus. Det var en höjdare - vi kunde alla stora som små bada tillsammans i den varma bassängen. Miljön var verkligen välbevarad och häftig med den gamla träinredningen och omklädningshytter med drapperier som dörr runt om bassängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback