Landat i verkligheten

Tillbaka från en härlig vecka i Italien. Allt flöt på, alla var friska, och vi njöt allihop. Visst blir det lite konflikter när olika intressen ska mötas-svärföräldrar, singelfaster och trebarnsfamilj men det var inga stora saker.
Vi delade på oss mellan varven och det löste det mesta. Kan varmt rekommendera området kring Gardasjön. Oerhört vackert och gott om roliga och intressanta utflykter inom bekvämt räckhåll.

Min egen favorit var nog att vara kring hotellet där vi bodde - jogga på morgonen, promenera, leka med barnen och sitta i gräset. Stora killarnas favorit var riddartourneringen som vi var med dem på en kväll. Lillebror fick stanna hemma. Det var en hel föreställning med tournering, kamp om prinsessan, gycklare och mat som avåts med händerna. Det var mysigt att umgås med de stora pojkarna en hel kväll. Venedig är kul att ha sett men det var lite för mycket turister för att vara riktigt kul. Vi hittade några lugnare kvarter med små kanaler där vi njöt vår glass. Två trevliga restaurangmiddagar på Familjetavernor hann vi också med. På det ena stället lekte killarna med dottern i huset och på den andra fanns en lekplats utanför....

Väl hemma hade ju sommaren hittat hit också....

Nu är vardagen i full gång. Det känns som att jag får stjäla lite tid här och lite där för att hinna allt jag vill - ikväll har jag umgåtts med några jobbarkompisar ett par timmar och nu sent i kväll, sytt ett par gardinsömmar på mörkläggningsgardinerna till lillebrors rum. Skulle vilja hinna så mycket mer men tiden räcker inte riktigt till. Stjäl mig en liten skrivstund också innan sängen väntar... Jobbet känns i alla fall bra - det är ständigt nya utmaningar men det känns just som utmaningar och jag klarar av att hantera dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback