Mera sjukt

Storkillarna börjar äntligen bli sig lika igen...Kanske det kan bli dagis  imorgon men nu har å andra sidan lillebror blivit sjuk och min egen hälsa lämnar en del övrigt att önska. Hade hög feber i går kväll och i går gick jag på tableter hela dagen på jobbet. Lillkillen som det normalt är fullfart på har bara suttit i en TV-fåtölj hela morgonen och jag fick knappt klä på honom. Förmodligen är han öm i hela kroppen precis som jag är. Det här har varit en riktig sjukvinter. Vi har vabbat varje vecka senaste månaden med någon undantag. Det här är kanske normaltillståndet i en småbarnsfamilj med tre barn men jämför man med förra vintern är det här bedrövligt. Då var vi i princip friska allihop hela vintern. Jag har funderat lite över om förklaringen kan vara den milda vintern som varit i år. Jag har en inte alls underbyggd teori om att en kall vinter med mycket snö och mycket utelek är  bättre för hälsan än blåst och regn. Nu är det visserligen vinter även här i norra Götaland men det kom ju inte förrän nu och har inte varat så länge ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback