Vanlig lördag

En vanlig lördag som rusar i väg och nu har nått eftermiddagen. Jag är ofta frustrerad för att vi får så lite uträttat på helgerna men idag har vi faktiskt hunnit med endel.

Barnen vaknade redan före sju så strax efter åtta hade vi alla ätit frukost. Maken klippte och duschade de stora barnen. Jag gjorde en tårta till morgondagen och städade ur två köksskåp. Sen cyklade J och jag till Claes Ohlsson för att köpa krokar till en hylla som han och maken byggt, inspirerade av "Klister" på TV. Handlade några andra små saker också. Attans vad kallt det blåste ute när vi cyklade hem. När vi kom hem var maken och de andra barnen ute. Jag fixade raskt lite fika som vi åt ute och maken for iväg för att spela fiol ett par timmar. Lekte lite i trädgården och sedan in för att fixa enkel lunch och röja lite medan barnen spelade dataspel.

Efter lunchen tittade D och J på film, jag lade N, röjde i köket ordentligt, tömde tvättmaskinen, bättrade på lite målning, torkade köksgolvet, sorterade in ren tvätt i garderoberna och sjönk sedan ned med tidningen och en kopp kaffe en stund innan det var dags att göra D och J färdiga för födelsedagskalas som maken nu skjutsar dem till . Själv ska jag alldeles strax väcka N och sedan åka ned på stan och fika med kompisen E. I kväll blir det mys med barnen, middag och Melodifestival när de har lagt sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback