Bokslut

Denna har jag plockat från Mipp

Nyhet: Klimatfrågan utan tvekan. Jag måste säga att jag bävar för att läsa nyheterna - vill helst sticka huvudet i sanden men försöker låta bli i detta fall. Har identifierat en del saker som vi faktiskt kan göra.

Skvaller: Hmmm, måste ha varit storyn om en närståendes två kollegor, alternativt den om mina två på förra jobbet- båda visade sig innehålla visst mått av sanning.

Maträtt:
Skaldjur och sushi

Dryck: Riktigt gott smakrikt rött vin.

Plats: Linköping, Mjölby, Järnforsen, Gryts skärgård, Sälen, Gardasjön, Köpenhamn, Timmernabben, Svallöv, Stockholms skärgård, Köpenhamn x antal gånger, Athen, Bologna, Antwerpen, Bryssel...

Vardagsmys: French toast frukost på lördagar

Seger: Yngste sonen börjar gå (eller snarare springa efter en fotboll) en av tvillingsönerna lär sig bemästra r-ljudet

Flopp: Det stora huset vi inte köpte...

Författare: Hmm, vad har jag läst egentligen.... Nå, de kvinliga däckarförfattarna - senast Alvtegen och Läckberg

Bok: Se ovan

Film: Ser enormt lite. Har jag ens varit på bio i år?

Skor: Stövlar till jobbet, låga ballerina till snygggt - äntligen något skönt att gå på fest i där det inte slutar med att jag dansar barfota

Väska: en stor ful som rymmer allt!

Plagg: Har återupptäckt skjortor!

Modehändelse:
Inte riktigt mitt bord kanske

Designer: Se ovan

Accessoar: Halsband - flera snygga från Pilgrim och Snö under året - senast i julklapp (tack C!)

Artist: Martin Stenmark (röst och utstrålning! )

Låt:

Hatlåt: Kommer inte på något jag tycker så illa om...

Love-to-hate-kändis: Ja, dessa är ju alltid kul att läsa om så... Det finns några stycken...

Irriterande kändis: Charlotter Perelli

Tv-program: Vita Huset

Dokusåpa: Har inte följt någon.

Sämsta dokusåpa: Se ovan.

Rouge: Använder väldigt sällan

Ögonskugga: beige, grå

Mascara
: Det varierar men gärna från Face

Doft: Våra nybadade barn

Blogg-must-have: Just blogg??? Önskar mig hett en Mp3spelare till födelsedagen för ljudbokslyssning

Modevision av mig själv inför våren 07: Vision vet jag inte men det är nog jobbkostymen som gäller och där behöver jag införskaffa några nya... Se gärna en mer vältränad version av mig själv dessutom


Att göra: Ta tid för egna intressen och släppa ambitionerna på andra områden.

Kommentarer
Postat av: Mipp

Hej,hej!
Det är alltid så roligt att läsa andras listor, ens egna verkar alltid så... ehhh...tråkiga, dessutom kommer man på allt man borde skrivit, se sushi och skjortor :-). Tack för att du tog listan vidare och god fortsättning på det nya året!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback