Lördagsnöje

Lördag kväll och här sitter jag och surfar. Inte fullt så illa som det kan verka eftersom maken är på jobbet(jour fredag kväll till söndag morgon) men i alla fall. Har just skickat iväg tiotalet ansökningar till föräldrakooperativets tjänst som kockerska/lokalvårdare till resten av styrelsen samt personalen. Det är ju mitt lilla extraknäck att vara ordförande för föräldrakooperativet där vi har våra barn. Det har varit en rolig resa men just nu med min jobbelastning är det aningens för mycket. Är dock på upploppet nu - avgår i mars efter två år. (tre i styrelsens- gjorde det första som sekreterare). Ett av de sista uppdragen är att anställa en kokerska/lokalvårdare eftersom vi nu gör om hela systemet. Tidigare har vi haft föräldrar i köket och som lokalvårdare men nu ska vi i stället gå in i barngruppen och vi ska anställa någon för dessa sysslor. Ansökningarna har ramlat in under veckan -uppskattningsvis mellan 40 och 50. Har grovsorterat och skickat till resten av styrelsen samt personalen för vidare bedömning och sortering. Är hoppfull om att vi kommer att hitta någon bra person! Inser just att jag borde tömma en tvättmaskin... egentligen borde jag också ha fixat med fiskdam och garnerat pepparkakor till morgondagens julgransplundring men det får väl bli i morgon förmiddag då...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback