Nu är glada julen slut, slut, slut

sjöng alltid min pappa när vi slängde ut julgranen hemma och sjöng gjorde vi också igår när vi hade julgransplundring med D och J och kompisarna från deras grupp på dagis. Det var en lyckad tillställning. Lillebror var hos morfar och mormor och kalasgästerna inklusive bröderna vände glatt upp och ned på hans rum. D och J tyckte det var roligast att leka "mamma, pappa, barn" med tjejerna - de andra två killarna ville inte vara med men alla hade kul. Vi krossade pepparkakshuset, åt glass, klädde av och slängde ut två granar och avslutade med fiskdamm.

Resten av julen åkte ut i omgångar under helgen. Det har blivit åtskilliga turer till vinden. Nu för tiden är jag inte så sentimental utan tycker att det är ganska skönt. Det blir så mycket rena ytor. Det jag saknar mest är den mysiga milda belysningen. I år känns det som vi löst det bra - flera myslampor och timers på några av dem. Saknar egenligen bara sänglampor till D och J samt en mysbelysning i tv-hallen för att jag ska vara riktigt nöjd. Besökte lampaffär igår utan resultat men letar vidare på lunchen idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback