Upptäcksfärd

Upptäcksfärd med 4 åringar är härligt. Idag hade vi inget särskilt på agendan och inget på "att göra" listan kändes superakut så fram på förmiddagen packade vi matsäck och åkte ut till närbelägna Rosenkällasjön. Vi hade dock missat att ta med  blöjor till N så maken och han fick ta en extra tur hem. Medan de var borta upptäckte jag och storkillarna sjöns stränder. Vi mindes, eller åtminstone jag, hur vi förra vintern  gick på isen med pulkor, byggde snöfästning och åt korv. Nu fanns det bara en tunn isskorpa på en del av sjön. Vi testade att kasta lite pinnar på den och det höll den för, men till skridskorna är det långt... När resten av familjen kom tillbaka åt vi matsäck och alla tre sönerna hann leka lite innan vi åkte hem.

Eftermiddagen ägnades åt att göra inbjudningar till nästa helgs julgransplundring. Maken och storkillarna tog en tur till ishallen för ett nytt försök på julklappsskridskorna -det hade tydligen gått riktigt bra! 

Nu sover killarna sen ett par timmar, maken och jag slappar framför TV:n och jag borde skriva ett nyhetsbrev till dagis för att slippa i morgon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback