On speaking terms

Så superskönt. Vi har ju under en längre tid på jobbet genomgått en integrationsprocess med annat bolag. Den är långt ifrån slutförd ännu. Processen har inneburit ny chef från annat europeiskt land och förändrade arbetsuppgifter för flera av oss. Jag hade turen, eller hur man nu vill se det, att bli befordrad och har numer ansvar för ett helt område och personalansvar för en mindre grupp. En av mina kollegor har under en längre tid uppfört sig märkligt  - knappt hälsat, än mindre pratat, inte tagit några initiativ till  kontakt. Mycket tråkigt eftersom vi haft en bra relation tidigare. Jag har noterat detta men inte hunnit ta tag i frågan och inte egentligen hunnit känna efter hur det känns. Vet egentligen inte om hennes beteende beror på min nya tjänst eller på den allmänna osäkerheten och röran i förändringen som vi befinner oss i. Det spelar egentligen ingen roll - det verkar som vi tagit oss ur det hela ändå. I går var det plötsligt ok att prata igen och idag har hon suttit en lång stund inne hos mig och diskuterat precis som förr. Det känns jättebra. Det är intressant att notera och fundera över vad den här typen av processer får för konsekvenser för människor som tidigare jobbat i en ganska tight sammansvetsad grupp. Första reaktionen när vi fick förändringarna klart för oss var att vi pratade mer allihop och kom närmare varandra och sen, de senaste veckorna har vi haft den här splittringstendensen. Det är spännande att fundera över vad som påverkar oss i vårt agerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback