Redan sommarlov?

Helgens högsommarvärme har gjort att sommarlovs och semesterkänslan redan har infunnit sig... Det hela förstärktest dessutom av den lediga dagen i onsdags och så blev maken och jag extra förvirrade då vi varit hemma halvdagar vardera hela veckan med en sjuk son. Nåväl det blev ju helg och vi insåg att inte åka till mina föräldrars lantställe i skärgården som dessutom var tomt då föräldrarna åkt till Tyskland, skulle vara både brottsligt och bortskämt den här helgen så i går morse packade vi i hop och åkte ut. Vi har mest varit i badviken och alla utom jag som känt mig lite hängig har badad. Hann också med en båt och glassutflykt och en underbar kväll på verandan. I eftermiddag gjorde vi lite nytta hemma dvs jag rensade rabatter medan maken övade cykling med de stora pojkarna - det går riktigt bra. Kvällsmaten packade vi i hop och tog med oss ut i skogen när temperaturen äntligen gått ned några grader. Maken och de stora pojkarna hade med tältet och stannade över natten - vilket äventyr! Första gången för killarna! Lillsonen och jag cyklade hem för att sova i våra sängar. Jag har pysslat lite mer i trädgården och börjat måla balkongräcken. Dörrar och fönster stå öppna trots att det börjar bli sent. Sommaren har verkligen kommit men i morgon är det vardag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback