Vabbmorgon

Är hemma idag med en febersjuk pojke med svullen hals. Jag tycker att det är lite sent på säsongen för sådant. Om det inte vore för allt som ligger och väntar på jobbet så skulle det bara vara mysigt men man får göra det absolut bästa av det och vi är oerhört priviligerade med avlastning.

Barnen går på dagis från 07:30- allt mellan 14 och 16:30 beroende på vilken dag i veckan det är. Men ofta hämtas de tidigt två dagar, en dag av morfar och mormor och en dag av pappa. Vi jobbar 100% båda två men maken är läkare med jourkomp och kan därför till viss del styra sina arbetstider. Jag jobbar en del kvällar och helger för att fylla upp de 100% som jag inte gör i tid på jobbet. Jag är lägre chef i internationellt företag och reser en del och då passar jag förstås också på att jobba mycket. Morfar och mormor tar en eftermiddag i veckan, om saker krockar för oss på vardagkvällar, helger och helgkvällar om vi ska bort någonstans, de sover över som back up om maken har jour och jag är bortrest. De är kort sagt ovärderliga för oss men vi har även annan hjäp - farmor och farfar på lov och helger, farfar är sedan några månader pensionär och har varit nere vid ett par tillfällen för att hjälpa oss i vardagen. Vi har en tjej som går i tvåan på gymnasiet, dotter till en arbetskamrat till maken som passat våra barn i flera år nu - hon är jätteduktig och mamman har alltid funnits som back-up i bakgrunden. Vi har också kompisar som vi "bytt barn" med vid enstaka tillfällen, senast i förra veckan. Makens syster kommer också någon gång i halvåret . Vi har kort sagt väldigt god hjälp och kan allt som oftast göra det vi vill. Visst får vi välja och prioritera precis som alla andra MEN jag inser hur väldigt lyckligt lottade vi är när det gäller avlastning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback