Onsdag fast fredag

Jag borde gå och lägga mig men det är ju faktiskt en långhelg som ligger framför oss. Jag har dessutom, utan att ha särskilt dåligt samvete, lämnat jobbdatorn på jobbet. Det är inte särskilt mycket fredagskänsla ikväll. Maken jobbar - jag har städat och  plockat samt packat inför morgondagens resa till landet. Fick plötsligt sådan lust att sjunga så jag drog igång stereon, vilket jag i princip aldrig gör, och lyssnade på Gärdestad låten som jag ska sjunga på bröllop senare i sommar. Letade efter noterna också men utan resultat.

Ska krypa i säng nu i alla fall och läsa. Jag är riktigt sugen på att läsa böcker igen - det går i perioder men nu har jag läst två riktigt bra böcker denna vecka - ja, den ena skulle jag faktiskt vilja kategorisera som fantastiskt. Den som var riktigt bra var "Svinalängorna" och den fantastiska var Linda Olssons "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" - vilken berättelse om livet! Inspirerad av allt läsande på flygplats, flygplan och hotell tidigare i veckan, köpte jag en deckare på vägen hem och började läsa på tåget. Ska fortsätta med det nu, när jag kommit igenom dagens tidning.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback