Torsdagsfunderingar

Är så trött så trött ikväll så jag struntar i att tömma torktumlaren och diskmaskinen men köket är helgstädad och handlingslistan är skriven. Tittade på film och läste sent igår och det straffar sig. Men jag har känt mig riktigt glad och lycklig. Allt har flutit på så bra med barnen både i morse och nu i kväll. Vi har haft det lugnt och mysigt, middagen var lugn och uppskattad (kokt fisk med ägg, och potatis) Efter maten satt alla tre framför Bolbompa och åt vindruvor och äppelbitar och lillebror badade.

Har funderat på min ålder en hel del på sistone. Inte som när jag fyllde 25 och med visst obehag konstaterade att det bara var 15 år kvar till 40 men jag har ändå begrundat det faktum att jag är 36. För det mesta tycker jag inte att det är särskilt gammalt men jag har funderat mycket på att jag inte är jätteung längre. Möjligheterna att göra saker sen finns inte i riktigt samma utsträckning som de gjorde när man var 25 och fortfarande hade oändligt med möjligheter. Jag är egentligen väldigt nöjd med livet just nu förutom att jag i bland känner viss frustration över att jag aldrig kommer förbi måstena för att göra det jag skulle vilja ägna min lediga tid åt -sjunga, skriva, läsa språk... Och problemet ligger egentligen bara hos mig själv - många av mina måsten skulle kunna bortprioriteras till förmån för annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback