Morgonpromenad

En mycket rask morgonpromenad blev det i morse och jag kunde konstatera att från vår ytterdörr till stationen tar det minst 30 minuter åtminstone om man släpar datorryggsäck, träningsväska och vanlig stor handväska med matlåda i. Skälet till promenaden är att jag i eftermiddag vill cykla hem den nya begagnade cykel som inhandlades i går eftermiddag. Den ska såsmåningom transporteras till Mjölby för att användas till och från stationen här eftersom min förra som fungerat i två år, försvann förra veckan. Nåväl, det var en skön promenad om än lite stressig på slutet. Någon minusgrad, frost på marken och förvånansvärt mycket liv och rörelse. Eftersom min mp3-spelare behagade hänga sig tidigt under promenaden så blev det egna funderingar istället för Stieg Larsson, inte så dumt det heller. Jag hann precis med tåget och väl i Mjölby hade jag timat med en pendlingsbuss så det blev inte någon promenad här. Ser fram emot att hämta min fina begagnade röda cykel i eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback