Disney on Ice

Maken är fortfarande i Frankrike och killarna och jag har tillsammans med morfar och mormor utnyttjat julklapparna från dem och varit på Disney on Ice som gästspelar här i stan i helgen. Det var N:s första teaterbesök (ett biobesök har han varit med om ) och hans min när de första Disneyfigurerna åkte in på isen var obetalbar - helt fascinerad. Han var jätteduktig och satt still i princip hela föreställningen mellan morfar och mormor. Han satt hos mig en liten stund på slutet. Han var helt slut efteråt och bröt i hop över den souvenir som jag köpte åt honom eftersom jag lovat de stora pojkarna att de skulle få varsinn liten grej. Han somnade förstås på väg hem i bilen eftersom vi fick stå i kö ganska länge på parkeringen. Väl i sängen vaknade han till och pratade glatt om allt vi upplevt. Med de stora barnen har vi varit två gånger tidigare, den första när de var lika gamla som N är nu. De tyckte också att det var bra och njöt. Själv tyckte jag att åtminstone första akten var bättre än vid tidigare tillfällen då det var kortare avsnitt i stället för en eller två längre avsnitt. Det blev mer show och passade barnen bättre.

Nu sover barnen, jag har tagit en whiskey och borde nu egentligen jobba lite till eftersom jag lade ned tidigare än vanligt i eftermiddag för att hämta barnen och förbereda kvällens aktiviteter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback