På väg till Island

Jag sitter bekvämt tillbaklutad medn en kopp kaffe i X2000 första klass vagn på väg mot Malmö och Kastrup. Av någon anledning bokade resebyrån in mig i klass 1 förmodligen för att det fanns "Just nu" biljetter tillgängliga. Ibland är ju det billigare konstigt nog. Maken och hans kollega sitter i andraklassvagnen intill men så fort vi kommer till Malmö ska vi göra sällskap. Det är faktiskt vitt utanför fönstret där det Småländska landskapet rusar förbi. Det är tur att det känns vinterlikt eftersom jag har vinterkängor på fötterna och skidjackan som ytterplagg. Det var helt nödvändigt för att kunna resa med handbagage vilket gör det mera praktiskt på hemresan när vi flyger hela vägen hem med två olika flygbolag (var av ett lågpris...) och har kort bytestid på Kastrup.

Skälet till denna Islandstripp är makens jobbmöte och eftersom jag ändå måste börja åka runt och träffa våra oberoende distributörer kunde jag ju lika gärna börja på Island. I morgon jobbar vi alltså båda två och sedan deltar vi i ett helgprogram som makens jobbkontakter ordnat. Det var ett alldeles för bra tillfälle att komma till  Island för att vi skulel kunna tacka nej. Barnen lämnades glada och hyftsat friska till mina föräldrar vid 06:30 tiden i morse.

Borde väl egentligen jobba men några telefonsamtal precis innan hemgång igår ställde till mitt schema för nästa vecka så att jag nu inte riktigt vet vad jag ska ta tag i -. inväntar istället besked från diverse håll. Jag ska dock ta en titt på min presentation inför morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback