Prylar ska bara fungera

Vi omger oss med allt fler prylar, ofta med ursäkten att de ska förenkla våra liv så att vi ska få mer tid över. Sällan tänker vi på att fler prylar ger fler grejor att underhålla, fler saker som kan gå sönder. Reflekterade lite över detta på väg till jobbet i morse. Jag hade ställt väckarklockan ordentligt men inte dragit upp ljudet, vilket innebar att jag inte hörde den eftersom jag som i barnens rum. Det är knappast klockans fel, jag vet, men ändock en pryl som ska justeras för att fungera. Väl nere i köket upptäcker jag att diskmaskinens diskmedelslucka inte öppnat sig med resultatet att disken inte var ren förstås. På stationen annonserar de spårbyte av tåget och sedan krånglas det fram och tillbaka med två olika tåg som ska kopplas i hop innan vi slutligen kan hoppa på och komma iväg. På tåget minns jag att min mp3spelare behöver laddas och jag därför inte kan lyssna på de sista 5 minutrarna av Stieg Larssons första i Millenieserien. Hoppar av tåget i Mjölby och går till cykeln bara för att upptäcka att mitt två veckor gamla cykellyse inte fungerar... Väl på jobbet börjar jag dagen med att gå och byta ut julklappen från företaget som i år var en mp3spelar (inte samma som ovan) med inspelade ljudböcker, som dock i många fall tyvärr smittats med virus innan de delades ut till ca 1800 anställda. Nu har jag börjat jobba och telefon och dator verkar dess bättre fungera fortfarande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback