Softarlördag

En riktig lugn lördag blev det idag. Enda planen var att möta god vän med barn som också var gräsänka.Dessvärre hade sonen i familjen fått magsjuka så vi avstod. I stället blev det en lugn förmiddag här hemma. Killarna lekte i trädgården i omgångar. Efter lunch tog vi bilen ut till stadens stora köpcentra (tillsammans med miljoner andra kändes det som i trafiken) Hade det specifika målet att köpa en lampa som jag tittat ut till fönstret i övervåningens hall samt en sväng förbi lågprisvaruhuset för kvartalets inköp av diskborstar, soppåsar, shampo, två osv. På vägen hem stannade vi i den stora videobutiken (heter det så längre?)  och hyrde en film till barnen och en till mig. Efter eftermiddagsfikat slängde jag ihop två bulldegar till semlor (en på dinkel och en på vete) Blodpudding till grabbarna och sen "Micke och Molle" innan sängdags. Maken ringde och rapporterade att han anlänt Arlanda. Dessvärre glest med tågföbindelser på lördagskvällen så han är hemma först efter midnatt. Efter killarnas nattning fixade jag en sallad med soltorkade tomater och "gnisselost" 86% choklad och the efteråt. Tittad epå "Nina Frisk" Jag gillar Sofia Hellin men tyckte inte att filmen var någon höjdare. Funderar på vad jag ska göra med resten av kvällen förutom att tömma diskmaskin och torktummlare, kanske sortera lite kort i datorn och beställa framkallning. Borde beställa ett par böcker också. Det senare är roligare än hushållssysslorna så jag tror att jag börjar där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback