Påsken 2008

Denna annandagpåsk snöar det. Jag vet att det är sent och att vi har haft vår länge men jag kan inte låta bli att tycka att det är vackert med snön och marsljuset.... Maken och jag drog två av killarna på snowracer till affären och tillbaka idag på förmiddagen. Det har man inte kunnat göra på hela vintern...

Vi har firat påsken hemma i en ganska trevlig blandning av lugn och ro och besökar. Vi har lagat lamm (lunch med goda vänner i fredags), påskbord (mina föräldrar i lördags), lax (största delen av familjen igår) och kyckling (hela familjen idag) Där emellan har det ätits rester till lunch. Svärföräldrarna fick både lamm, lax och påsktårta när de tittade in på vägen hem från landet idag. Vi har också fikat med goda vänner, lekt med barnen, letat påskägg och ätit godis. Vi var även på familjegudstjänst i fredags för att höra påskberättelsen. Det var dock en besvikelse jämfört med förra året på grund av en mycket tråkigare präst som inte kunde prata med barn.

I kväll har både maken och jag jobbat en stund och nu väntar några dagars vardag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback