Ännu en helg

Ännu en helg, en gråmulen och iskall sådan är till ända. Jag gör helgbokslut och förbereder arbetsveckan som kommer. Maken gör det samma fast på plast på jobbet.

Två hus har vi titta på i helgen - ett i dag och ett igår. De riktigt intressanta objekten visas först nästa helg. Större delen av dagen idag har ägnats åt storstädning på dagis. Vår sista - just när det gäller städningen är det kanske mest skönt men jag kommer att sakna relationen med föräldrar, barn och personal som ofta har varit så personligt och "nära" på det här dagiset.

Annars har vi varit mycket inne. Killarna har byggt kojor i sitt rum och i TV-hallen. Igår gjorde vi en kort visit hos min "extra pappa" från uppväxten som fyllde 65. Min bästis, hans dotter, som bor i Boston hade kommit hem för att överraska honom. Vi visste om detta innan men hade inte vågat berätta det för barnen i rädsla för att avslöja något i förväg. De gjorde alltså stora ögon när de fick se K (min kompis) och L (deras kompis) där! Lyckad överraskning för många.

Ska plocka i hop grejorna inför morgondagen och lägga det nybakade brödet i plastpåsar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback