Nytt ljus

Det är konstigt att man blir lika förvånad och kan känna sig förundrad varje år när ljuset återvänder. I går kom jag hem 17:30 och då var det fortfarande ljust och idag var det visserligen mörkt när jag cyklade till stationen men 30 minuter senare framme på jobbet var det nästan fullt dagsljus.Visserligen har jag njutit av lugnet som det innebär att  prommenera från stationen till jobbet i mörker men nu kommer snart en annan tid när man kan njuta av naturen under den promenaden i stället. En morgon tidigare i veckan var det en Stare (tror jag) som sjöng intensivt i mörkret när jag var ute för att hämta tidningen. Den satt i ett träd precis invid brevlådan och flyttade inte på sig trots att jag kom... Vissa drifter är starkare än andra. Våren och ljuset är en av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback