Funderar på att

börja det nya året och det nya arbetsåret med att starta en ny blogg men å andra sidan kunde jag ju försöka få fart på den här i stället. Tror jag börjar där.  Hade tänkt att ha som rubrik på den nya bloggen "på väg mot 40" men på något sätt kändes det lite negativt. Jag tänker i alla fall försöka skriva reflektioner om hur det är att vara arbetande småbarnsmamma som är närmare 40 än 30. Inte så orginellt kanske, det där med arbetande småbarnsmamma men kanske ålderperspektivet med tillhörande funderingar skulle kunna ge i alla fall en lite touch. Vi får se vad det blir.

Vi har haft ett väldigt skönt jullov med en bra mix av aktivitet och bara ta det lugnt. Nu är det över - i morgon börjar allvaret. Jag ska upp 05:30 för att åka till Bryssel via Bromma och familjen ska upp strax före 06:30 som vanligt. Får se hur det går efter de långa sovmornar vi haft nu. Vi har firat den sista kvällen med tacos och äppelpaj på barnens begäran. Nu tittar vi på Saltkråkan. Ingen idé att försöka lägga barnen för tidigt .- det är bättre att ta smällen de kommande dagarna. Själv tycker jag att det känns ganska bra att komma igång med jobbet. Vi får väl se hur det känns framåt fredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback