Vart tog helgen vägen?

Som så ofta söndagkväll eller måndagmorgon undrar  jag vart helgen tog vägen. Fjällresan som nyss var evigheter bort är nu bara en oplanerad helg iväg och jag inser att det finns vissa saker jag måste planera in om de ska bli gjorda innan vi åker. Denna helg har gått i barnaktivitetens tecken. Fredagen började med storhandling för mig och sen fredagsmys med barnen och sen middag (indiskt och glass) med maken framför brasan när barnen somnat.

I lördags var de stora killarna och jag på stadens årligt återkommande chokladfestival. Jag hade fått gratisbiljetter. Det var kul - bl.a med chokladprovning för barn men på tok för mycket folk. På eftermiddagen hade vi kompisfamilj på besök. P var mycket i vårt hus som tonnåring då han var kompis med förrförra ägarens son. Så för honom blev det en kul vandring längs "memory lane" och det var roligt för oss att höra. När de åkt, tog vi en familjepromenad och sen var det middag och Melodifestival.

I går åkte J med de stora killarna till simskolan medan N och jag bakade kakor. De hade med sig en kompis hem som stannade kvar till innebandyn började. Under förmiddagen fick vi också reda på att en storsonen ska få vara med och spela rumpnisse och grådvärg i sommarens föreställning av Ronja Rövardotter i G:a Linköping. Oj, vad glad han blev. Det var första samling hela eftermiddagen igår. Under tiden skjutsade jag hem kompis, var på innebandy med andra storsonen, handlade och köpte kvällsmat på McD, åt samt vattnade blommor hemma hos mina föräldrar som är på semester. Allt medan maken repade och hade körkonsert. Avslutade med biokväll med killarna - Harry Potter 2


Kommentarer
Postat av: matilda

vad bakade ni för kakor? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback