Vardagsplock

Ibland kan man onekligen bli lite matt över allt plockande. Klockan är inte mer än 8 och jag har flyttat runt en massa saker redan och sprungit upp och ned oräkneliga gånger mellan våra tre våningsplan. Det är kläder som ska upp, kläder som ska till vindsförrådet, kläder som ska från ett barns skåp till ett annat, ny inköpta strumpor till lådan, tvätt till tvättstugan. Högen vid källartrappan minskade lite när maken flyttat sina joggingkläder och sin cykelhjälp och jag tagit hand om återvinningshögarna tillsammans med tvättkorgen. Kvar ligger nu bara diverse saker som ska till snickarrummet, men jag vet att fler tömda mjölkkartonger står på tork i köket...

Dessutom fattades storkillarnas favoritvantar i morse - förmodligen kvar i skolan. Plockade fram fingervantar istället men de borde nog haft något rejälare - det verkar inte finnas regnvantar för 7-åringar, konstigt nog. När familjen kommit iväg, gjorde jag en snabb rensning och inventering av ytterkläderna (känns som jag nyss gjorde precis det....) Jag plockade undan alla sommarkepsar, rensade sommarhattarna som ingen använt i år. Vi hade säkert mer än 10 i olika storlekar. Några åkte i en hög till myrorna men några kunde jag inte förmå mig att slänga så de får hamna i en nostalgikartong på vinden. Jag lyckades även slänga ett 10-tal udda vantar och kunde konstatera att vi är ganska välutrustade på vantfronten, bortsett från just mellanvantar för de stora killarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback