Härliga vardag

Gillar vardagen! Särskilt när allt flyter. Klockan ringer och jag kommer upp utan problem, dusch och frukost med tidningen. Lilleman kommer uttraskande, macka och TV för honom. Kör upp storpojkarna som klär på sig och kommer ut och äter standardfrukost, mjölk, cornflakes och hembakt bröd med skinkmjukost. Tandborstning, undanplockning och ihoppackning. Hej då till pappa och hopp i bilen. Cykeln hängs upp bakpå och så åker vi iväg. Landar vid skolan och lämnar som vanligt alla killarna på dagis där de kryper upp i "vinkfönstret" när vi sagt hej då. Själv fortsätter jag till sjukhusets parkering där jag ställer bilen och plockar av cykeln. Cyklar till stationen där jag hämtar gratistidningarna, köper kaffe och byter några ord med en gammal kollega i väntan på tåget. Läser och dricker mitt kaffe under de knappa 20 min som tågresan tar. Trycker i ipoden i öronen med en av de tre nya skivor jag unnande mig att ladda ned denna vecka, Amy Grant, en 20 -år gammal favorit! Cyklar till jobbet i lätt duggregn och inser precis när jag kommer fram att jag har ett möte på andra sidan området om 30 min. Det blir nog en promenad i regn - också det en del av vardagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback