Dags att ta nya tag

Dags att ta nya tag inför höstens eventuella äventyr nu när helgerna är över. Nu har vi ju för alla, i vårt årliga julbrev, talat om att resa är plannerad, så nu är det dags att börja ta tag i det på allvar för att öka förutsättningarna. Makens alla formalia för jobb gick iväg strax före jul så nu ska han väl ringa upp rekryteringsfirman ändera dagen och kolla status och att de fått papprena förstås. Själv har jag kommit överens med min chef om att göra en sammanställning/konsekvensanalys över vad som händer om jag jobbar lite, respektive inte jobbar alls. Jag hoppas att slutsatsen blir att jag ska jobba lite grand men vi har inte avslutat den diskussionen ännu. Barnen förbereds lite grand genom att vi, framför allt maken försöker prata mycket engelska med dem hemma. Det går riktigt bra - de stora killarna förstår en hel del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback